به گزارش بخش اقتصادی سایت بورس ۶۱۸، تنوع محصول که از جمله مشکلات بزرگ دوران تحریم به شمار می‌رود گویا با این برنامه جدید تا حدی کم رنگ خواهد شد اگرچه دیگر خبری از تولیدات به روز جهان نیست و عمده خودروهایی که قصد ورود به بازار را دارند یا ایرانی هستند یا چینی.

در مجموع خودروسازان در شش ماه دوم تلاش دارند از ممنوعیت واردات خودرو و خروج برندهای مشهور از صنعت تولید اتومبیل نهایت استفاده را بکنند و از خلأ به وجود آمده در بازار، کلاهی برای خود بدوزند! نکته عجیب ماجرا حمله اغلب این محصولات به کلاس خودروهای ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیونی است که با خروج خودروهای فرانسوی و کره‌ای، کاملا از رقیب خالی شده است. این شما و این ۱۱ مهمان تازه بازار خودرو ایران.

 سایپا رهام

گفته می‌شود کار بازطراحی موتور تیبا برای نصب روی رهام مدتی است آغاز شده و احتمالا پیشرانه ۱.۵لیتری تیبا با ارتقا در ساختار و آلیاژ به‌کار رفته، قدرتی در حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ اسب بخار ارائه کند.

طبق شنیدها دخل و خرج احتمال نصب سامانه توربوشارژر روی این خودرو بالاست منتها هیچ اطلاعاتی درباره سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا بهبود فرآیند احتراق موتور وجود ندارد.

رهام اگر با گیربکس اتوماتیک ساخت پانچ و نیز موتور ارتقایافته تیبا به بازار برسد، با توجه به نرخ ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیونی که در تیپ‌های مختلف دارد، احتمالا فروش بالایی را تجربه خواهد کرد.

 چری تیگو۸

نخستین محصول ۵۰۰ میلیونی چینی‌ها که قرار است به صورت رسمی در کشور تولید و عرضه شود. تیگو۸ که فضای کابین آن یادآور محصولات مدرن اروپایی است،  در بخش پیشرانه همچنان از نسخه ۱.۵ لیتری ۱۴۹ اسبی چری استفاده می‌کند.

با این حال آپشن‌های خوب، طراحی مناسب و نبود رقبای قدر و هم‌رده، احتمالا موجب می‌شود تا این کراس‌اوور هفت نفره به خوبی در بازار نقش‌آفرینی کند

دنا پلاس اتومات

فعلا پیش‌فروش شده و زمان عرضه انبوه آن به بازار، بهار سال ۹۹ اعلام شده ولی گفته می‌شود نمونه‌های اولیه خودرو در زمستان ۹۸ به برخی مشتریان تحویل می‌شود تا میزان رضایت‌مندی و سطح کارکرد خودرو مشخص شود. این نسخه جدید از دنا پلاس که تجهیزاتی مشابه با سری دنده دستی دارد، به یک جعبه دنده شش سرعته AT مجهز شده که از سیستم «تورک کانورتر» یا همان مبدل گشتاور بهره می‌برد.

همچنین بر اساس اطلاعیه ایران خودرو، دنا پلاس اتوماتیک برای هماهنگی کامل با شرایط آب و هوایی ایران از سامانه مبدل انتقال حرارت جعبه دنده‌های هشت سرعته استفاده کرده است. خودرویی که احتمالا با ورود به بازار، نرخ دنا پلاس را در مرز ۲۰۰ میلیون تومان قرار می‌دهد.

جک T۸

 

یک پیکاپ کوچک و چینی که ظاهری بسیار زمخت و امکاناتی به روز دارد و خدارا شکر از موتور ۲۴۰۰سی‌سی میتسوبیشی بهره نبرده است! گیربکس ۶ سرعته دستی، سیستم دودیفرانسیل، موتور ۲ لیتری توربو و ۱۹۰اسبی در کنار گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متری از جمله مشخصات این بارکش جدید چینی است.

پژو ۲۰۷ پانوراما

با اعلام جزییات دقیق فنی و میزان پیش‌پرداخت پژو۲۰۷ مجهز به سقف پانوراما، نخستین خودروی تولید داخل با این ویژگی در شرف ورود به بازار است. سقف پانورامای پژو ۲۰۷ که گویا با کمک پژو و از روی نسخه مشابه هاچ‌بک ۲۰۸ طراحی و ساخته شده، فاقد سانروف یا امکان باز شدن است و اصطلاحا مون‌روف یا صفحه‌ای شیشه‌ای برای ورود نور و دیدن آسمان است.

چیزی که فضای داخل اتاق را صمیمی‌تر کرده و کیفیت رفاه سرنشینان را در خودرو افزایش می‌دهد. گفته شده احتمالا نرخ کارخانه‌ای دو نسخه دنده دستی و اتومات پژو ۲۰۷ مجهز به سقف پانوراما ۱۰۰ و ۱۲۵ میلیون تومان باشد که احتمالا این عدد با ورود به بازار و وجود تقاضا، تا نرخ‌های ۱۳۰ و ۱۷۵ میلیون تومان هم افزایش خواهد یافت.

 جک S۴

یک چینی دیگر که گفته می‌شود قرار است فاصله بین اس۳ و اس۵ را پر کند . اس۴ که احتمالا بیش از ۲۳۰ میلیون تومان نرخ خواهد داشت، باید به زودی با هایما اس۵، هاوال اچ۲ و ام‌وی‌ام X33 روبه رو شود.

 فیس‌لیفت‌های سمند و سورن

خانواده سمند با تیراژی نزدیک به ۱۵۰ هزار دستگاه در سال، مهم‌ترین برند ملی صنعت خودروی ایران و یکی از مهم‌ترین محصولات تولید داخل است که در بین مخاطبان از سطح خاصی از اقبال برخوردار بوده و با طیفی از طرح‌ها در مدل‌های ال‌ایکس، دنا، سورن و… از حدود ۲ دهه قبل سهم مناسبی در بازار کشور دارد.

حالا خبر رسیده به زودی فیس‌لیفت جدید ‌دو مدل از محصولات این خانواده یعنی سمند و سورن با فرمی خشن‌تر و اسپرت‌تر از همیشه روانه بازار خواهد شد. خودروهایی که در رده ۷۵ تا ۱۲۵ میلیون تومان، باید رقابت سختی را با چینی‌های گران‌قیمت و کوچکی مثل جیلی جی‌سی۶ اکسلنت آغاز کنند.

 هایما فامیلی M۵

گفته می‌شود تا اواخر آبان پیش فروش این سدان کشیده چینی شروع می‌شود تا دامنه تولید محصولات برند هایما در ایران بازهم گسترش یابد. فامیلی M5 که با طول ۴.۶۹ و فاصله بین دو محور ۲.۶۸ خودرویی مشابه محصولات کلاس سدان‌های متوسط شهری است، بدنه اسپرت و کابینی قدیمی اما منظم دارد که آن را تبدیل به گزینه‌ای نسبتا مناسب برای خریداران خودروهای وارداتی می‌کند.

فامیلی M5 که ظاهری اسپرت دارد احتمالا در رده قیمتی ۲۵۰ میلیونی راهی بازار خواهد شد در حالی که به موتور بنزینی ۱۲۵ اسبی و ۱۶۰۰سی‌سی در کنار گیربکس ۶ دنده اتوماتیک ساخت AISIN ژاپن مجهز است.

 پژو ۳۰۱

پژو ۳۰۱ نیوفیس قرار است تسریع‌کننده فرآیند مرگ خودروهای قدیمی ایران خودرو از جمله ۴۰۵ باشد. با عرضه گسترده این خودرو در اواخر سال ۹۸ پس از سال‌ها قرار است پای یک سدان پرتیراژ، مدرن و ایمن به بازار کشور باز شود. ایران خودرو در حالی این وعده را داده که در همین رنج، فعلا سه محصول سمند، ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس و رانا را با ابعادی حدود ۳۰۱ نیوفیس دارد.

خودرویی که با داشتن طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور معادل ۴.۴۴، ۱.۷۴، ۱.۴۷ و ۲.۶۵ متری مستقیما بخش میانی بازار سدان‌های ایران را که پر از رقبای ایرانی، چینی، فرانسوی و کره‌ای است هدف قرار خواهد داد و با کمک موتور ۱۱۵ اسبی EC۵، قرار است تلفیقی از یک محصول کم‌مصرف با سدانی آپشنال را به خریداران ایرانی پیشنهاد کند.

 ساینا نیوفیس و رفقای نارنجی

این خبر مخصوص است و برای نخستین بار این جا نقل می‌شود. سایپا به غیر از نسخه فیس‌لیفت ساینا، چند خودروی جذاب دیگر هم در بخش طراحی خود آماده کرده که فعلا پشت خط فقدان سرمایه‌گذاری کافی مانده‌اند.

سایپا که مدت‌هاست دنبال طراحی یک پلتفرم مشترک با نام SP۱۰۰ است، قصد دارد یک کراس‌اوور، یک هاچ‌بک و یک خودروی کوچک شهری را در همین چارچوب توسعه یافته برای رهام جلو ببرد.

در طراحی ساختار این پلتفرم از اتومبیل‌های روز جهان در کلاس B و C الهام گرفته شده و به محصولات تویوتا، رنو و نیسان توجه بیشتری شده است.

ایده کلی مگاپلتفرم اس پی ۱۰۰ که با ساخت یک سدان شروع شده و ۲۰ مدل دیگر را هم شامل می‌شود، کاهش هزینه‌ها در نتیجه تولید انبوهی از خودروها با مجموعه‌ای از قطعات یکسان است. نارنجی‌پوشان جاده مخصوص ایده‌های جالبی دارند که فعلا مجال تولید نیافته است.

نسل جدید سمند

از زمانی که علی شمخانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی به صورت غیرمنتظره مهمان هاشم یکه زارع مدیر معزول ایران خودرو شد و روی بدنه خودروی تازه آبی‌های جاده مخصوص را امضا کرد، گمانه‌زنی درباره سورپرایز ایران خودرو قوت گرفت. حال اظهار نظر تازه رحمانی و دستیارش در ایران خودرو! یعنی مهندس مقیمی درباره عرضه محصولات جدید گویا در همین باره بوده و باید به زودی منتظر رونمایی از این خودرو ایرانی مدرن باشیم. خودرویی که به غیر از محصولات چینی، مستقیما رهام محصول شرکت سایپا را هدف قرار داده است.

گفته می‌شود سمند جدید در کلاس سدان‌های کوچک و مدرن شهری قرار دارد و با فاصله محوری ۲.۶۵ متر، چیزی نزدیک به محصولات روز این رده از رنو مگان سدان ۲۰۱۹ تا هیوندای الانترا ۲۰۱۸ است. این خودرو به این ترتیب مستقیما سایپا رهام را نشانه رفته و برای کسب سهم بازار کیا سراتو مونتاژی، چری آریزو۵ و مزدا۳ مونتاژی به میدان خواهد آمد.

 ام وی ام x۳۳ جدید

نسل جدید ایکس۳۳ با برخی تغییرات ظاهری ولی با همان مشخصات فنی به زودی وارد بازار خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید


قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی